گروه ورزشی-کریم اعظمی: روزهای موفقیت آمیز امیر قلعه‌نویی در سپاهان همچنان ادامه دارد.

فوتبال

او فصل گذشته همراه با این تیم قهرمان ایران شد و ا ین فصل هم در آستانه رسیدن به این عنوان قرار دارد. اگر سپاهان اول شود، قلعه نویی برای سومین‌بار پیاپی قهرمانی در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد و این یک کارنامه بسیار خوب برای او محسوب خواهد شد. قلعه‌نویی بر خلاف 2سال گذشته در لیگ قهرمانان آسیا هم عملکرد خوبی داشته و تیمش با شکست‌دادن الغرافه قطر 9 امتیازی شد تا در صدر جدول قرار بگیرد.قلعه نویی در مورد شرایط تیمش و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ داد .

  • با شکست دادن الغرافه صعودتان تقریبا قطعی شد.

گرفتن 9 امتیاز بهترین نتیجه ممکن بود و تقریبا صعودمان قطعی است ولی در بازی‌های برگشت کار سختی داریم و باید 2 بازی بیرون از خانه مقابل الغرافه و الجزیره داشته باشیم.ما باید با اقتدار به‌عنوان تیم اول صعود کنیم تا در نخستین بازی از مرحله حذفی میزبان باشیم. اگر بتوانیم الهلال را شکست بدهیم می‌توانیم برای صعود به‌عنوان تیم صدرنشین با قاطعیت صحبت کنیم.

  • نظرتان در مورد بازی با الغرافه چیست؟

مهم‌ترین موضوع این بود که اهداف تاکتیکی‌مان را به‌خوبی در زمین پیاده کردیم. البته از نظر کیفیت فنی در نیمه اول خوب نبودیم اما در نیمه دوم توانستیم بر جریان بازی مسلط شویم.

  • حالا خیلی‌ها می‌گویند قلعه‌نویی یک مربی بین‌المللی است.

خیر، من یک مربی هستم که از روستا آمده‌ام.

  • مثل اینکه هر وقت در مورد این موضوع از شما سؤال می‌پرسند ناراحت می‌شوید ولی قبول دارید که کارنامه مربیگری‌تان در بازی‌های بین‌المللی موفقیت‌آمیز نبوده است؟

من که گفتم از روستا آمده‌ام.دیگر نمی‌خواهم در این مورد حرف بزنم در ضمن همه دیدند که با استقلال و سپاهان چگونه در آسیا حذف شدیم.من خیلی حرف‌ها دارم که در پایان لیگ خواهم زد ولی الان خوشحالم که سپاهان خیلی چیزها را ثابت کرد.

  • دلیل اوج گرفتن سپاهان در هفته‌های اخیر چیست؟

امسال سپاهان بازیکنان خوبی جذب کرده است. سال گذشته هم در همین سطح بازی می‌کردیم ولی به‌نظرم امسال با کیفیت‌تر بازی می‌کنیم. مطمئن باشید سپاهان سال آینده از این تیم هم بهتر خواهد شد.در ضمن اردوهای تیم ملی به ما ضرر زد ولی بعد از جام ملت‌ها دیدید که چقدر خوب نتیجه گرفتیم.

  • در لیگ برتر هم که مدعی اول قهرمانی هستید؟

هر وقت جام را گرفتیم آن وقت از قهرمانی حرف می‌زنم.ما 6 فینال دیگر در پیش داریم که همه آنها سخت است، خصوصا اینکه باید 4 بازی را در خارج از خانه برگزار کنیم.

  • سپاهان به شما پیشنهاد تمدید قرارداد داده است.آیا فصل بعد هم در این تیم می‌مانید؟

تمایل زیادی دارم بمانم چون اصفهان شهری خوب با طرفداران و مردم خونگرم است و از همه مهم‌تر اینکه سپاهان به معنای واقعی یک باشگاه حرفه‌ای است. اگر من را بخواهند قطعاً‌ در خدمت این تیم هستم.

  • یعنی هنوز توافق نکرده اید؟

خیر، هنوز چیزی به‌صورت رسمی مشخص نشده است.

  • شایعاتی هم وجود دارد که شاید به استقلال بروید.این موضوع در حد شایعه است؟

استقلال مربی دارد و من اصلا درفکر بازگشت به این تیم یا رفتن به تیم دیگر نیستم.من دوست دارم فصل بعد هم در سپاهان بمانم.
برخی معتقدند شما انتظار داشتید به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شوید و به همین دلیل در مورد انتخاب کارلوس کی روش با ناراحتی حرف زدید.کجا با ناراحتی حرف زدم؟

  • اینکه گفتید مربی خارجی نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند.

من اینطور حرف نزدم.حرف من این است که فوتبال ایران مشکلات زیادی دارد و از لحاظ امکانات و خیلی از مسائل دیگر، حتی از خیلی از تیم‌های آسیایی عقب است.وقتی یک مربی بزرگ در چنین وضعیتی به فوتبال ایران می‌آید خیلی چیزها برایش سخت و تعریف نشده خواهد بود. به همین دلیل گفتم که با این همه مشکلات، مربی خارجی چطور می‌خواهد کار کند؟ در مورد کی روش هم باید بگویم که او مربی بزرگی است و می‌تواند کمک زیادی به فوتبال ایران کند.فقط امیدوارم همه از او حمایت کنند. ما باید از هر جهت به فوتبال مملکت‌مان کمک کنیم نه اینکه همیشه درصدد تخریب یکدیگر باشیم. این سنگ‌پرانی‌به یکدیگر باعث پسرفت فوتبال ایران می‌شود.

کد خبر 131690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز